Wednesday 2 May 2012

GHARQAD SELAMATKAN YAHUDI

Assalamualaikum wbkt..


Apa Gharqad tu yer..sebenarnya ia adalah nama sebatang pokok yang berduri dan buahnya beracun.  Species pokok ni tidak sesuai tanam di Malaysia..tapi tak tahu laa kan.  Buah buahan import seperti anggur, epal, kurma pun boleh hidup subur kat sini, mungkin pokok ni pun ada tapi kita tak tahu dan tak kenal pun rupa dia..

Inilah rupa pokok Gharqad..














Kempen menanam dan memelihara pokok gharqad..









Kenapa yer..yahudi yo yo oo kempen kat orang yahudi suruh tanam pokok ni banyak banyak..?  Siap ada web lagi "Jewish National Fund" serta menyediakan dana untuk menarik lebih ramai bangsa penjarah ni menanam pokok kat Israel..konon konon nak menghijaukan bumi..sebenarnya nak menjarah tanah orang untuk bangsa dia duduk dan bersembunyi.

Sebabnya juga mereka nak tunjuk mereka ni bodoh sombong, bongkak, angkuh dan perkataan yang seangkatan dengannya...jauh di dalam hati mereka,  mereka tersangat takut dan tersangat percaya dengan amaran dari Rasulullah saw....

Rasulullah S.A.W bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmizi bermaksud:



"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-orang Islam akan memerangi Yahudi. Orang-orang Islam akan memerangi (membunuh) Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalikk batu-batu dan pokok. (Ketika itu) Batu dan pokok akan akan bersuara 'Wahai muslim! wahai hamba Allah! di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi". (no 7523 , riwayat Muslim)

Bukti mereka percaya dengan kata Rasulullah saw,  mereka beria ia menanam pokok gharqad sehingga berjuta juta pokok setahun.  Selain dari menanam pokok gharqad sebagai persediaan menyelamatkan diri dari serangan Nabi Isa, Imam Mahadi dan muslimin sejagat,  mereka juga telah membina tembok yang sangat besar yang memisahkan penduduk palestine kepada 2 bahagian.  Tembok tersebut dibina pada tahun 2005 yang lalu dengan ketinggian 8 meter dan panjangnya 730 km,  kalah tembok berlin.  Dikatakan 1 km rosak,  belanja nak baikinya memerlukan dana sebanyak US4.7 juta dollar..canggih tu tetapi Allah dah pesan di dalam al Quran...


"Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang terbentang atau di sebalik tembok"
( al-Hasyr : 14 )

Jadi ini adalah tanda tanda akan kekalahan dan kemusnahan bangsa perosak ini semakin hampir.  Penghijrahan bangsa yahudi ke palestine adalah dialu alukan..ini menuntut pengorbanan yang sangat besar dari saudara saudara kita di palestine,  tetapi mereka adalah syahid dan semoga Allah swt menempatkan mereka dikalangan orang yang berbahagia di alam kekal abadi..aaminn..
















3 comments:

  1. moga kehancuran puak2 israel ni dtg dgn lebih cepat lg...amin

    ReplyDelete
  2. Hahaha bengong tul puak2 Yahudi nie..dorg tnam byk2 pn tak guna..nanti kita pakat2 cari dorg kat pokok tu je laa.. ;)

    ReplyDelete
  3. pokok tu berduri duri..tentu luka parah mereka nyuruk kat dalam pokok tu..Allah swt Maha Bijaksana..kerjain..

    ReplyDelete