Wednesday 23 May 2012

RUMAH DITELAN BUMI

Assalamualaikum wbkt..



Tanah runtuh dah biasa kita dengar,  tetapi rumah kena telan bumi belum lagi rasanya terjadi di sini,  tidak tahulah di luar pengetahuan mama..mungkin ada kot..tetapi rumah ditelan bumi telah dialami oleh seorang petani dari negara China.

Diberitakan dari daerah Wuxuan, Provinsi Guangxi, China.  Seorang petani  terkejut ketika menyaksikan sebahagian dari rumahnya hancur dan masuk ke dalam lubang besar. Lubang raksasa itu muncul pada tengah malam ketika petani dan keluarganya sedang lena tidur.

Petani yang bernama Wei Yilian mengatakan, dirinya terbangun dari tidur ketika mendengar suara ledakan yang cukup kuat. Pada saat itu, anggota keluarga Yilian juga terbangun secara tiba-tiba kerana peristiwa itu.”Lalu, kami mendengar suara runtuhan. Kami tidak percaya, hal ini sangat mengerikan,” ujar Yilian.

Lubang yang besar itu menelan setengah dari rumah Yilian, termasuk perabot, tv dan lainnya.  Pakar kajibumi mengatakan lubang besar yang menelan rumah Yilian muncul kerana struktur rumah itu runtuh. Lubang itu sendiri terlihat seperti kawah besar yang sengaja digali..

DIUKUR: Lubang dalam rumah Yilian ketika diukur kelebaranya oleh petugas.


Doa banyak banyak dengan Allah swt,  supaya tidak terjadi kepada kita semua kat sini..



No comments:

Post a Comment