Saturday 7 July 2012

SESUKA JER HARIAN METRO MENGHINA DR MUHAMMAD MORSI

Assalamualaikum wbkt..

Terkejut tengok surat khabar Harian Metro sabtu bertarikh 7 Julai, 2012...ruang SKETSA m/s 79...awat laa kurang ajarnya orang Melayu dan beragama Islam kat Malaysia ni..sekurang kurangnya hormatilah pemimpin ini yang boleh dicontohi oleh semua pemimpin islam seluruh dunia...


Apa niat kartunis ni yer..ada ker nak samakan dengan Firaun..pemerintahannya pun belum menunjukkan dia berlagak Tuhan macam Firaun..dia sangat merendah diri dan meletakkan dirinya Khadam kepada rakyatnya...sangat menitik beratkan agama,  dirinya sendiri Hafiz Al Quran termasuk isteri dan lima orang anak anaknya.  Dia juga mengatakan hanya Allah swt adalah pelindungnya..dan dia tidak takut dengan musuh Allah swt..

Macam nak menghina jerr..bukan sahaja kepada beliau malah kepada agama Islam sendiri..  Kemenangan mereka berjihad untuk memperjuang islam dan membantu orang islam yang tertindas digambarkan seperti ini.

Macam ni cara kita nak tunjuk akan bertapa gembiranya orang Islam kat bumi Malaysia ini melihat kejayaan beliau..

Diharap pihak editor akhbar terbabit peka..jangan sebab beliau bukan jenis suka saman saman dan melenting tak tentu pasal..senang senang jer kita nak main main macam ini..jauh betul corak dia dengan corak pemimpin kita..apa lagi keluarganya..macam langit ngan bumi..malu wehh..bukan malu kat manusia tapi malu laa kat Allah swt..

rumah Dr. Muhammad Morsi di Kampung kelahirannyadi Kampung 'Idwah, wilayah SYARQIYAH..sangat sederhana
teringat rumah Nik Aziz..rumah kampung jerr
tapi pemimpin kita..walau baru setahun jadi Menteri tetapi rumah..? 

Rupanya kakak mama yang tinggal di Mesir menetap kat kampung ni laa..baru baru ni dia ada kata rumah Dr Muhammad Morsi sederhana jerr..cantik lagi sekolah tahfiz tempat kakak mama tinggal..kita boleh gambarkan akan keperibadiannya, walau pernah menjadi Ahli Parlimen sekitar 2000-2005, dengan gaji yang banyak sudah tentu dia boleh membina rumah mewah tetapi sebaliknya...








1 comment: