Tuesday, 27 December 2011

MASALAH KULIT DAN ECONAZIN

sesuai untuk radang kulit disebabkan kulat seperti kurap,  gatal gatal, ruam dan sebagainya..segalanya dengan izin Allah juga
Alhamdulillah yang tidak terhingga ke hadrat Allah yang Esa.  Baru seminggu pakai ubat ini dengan izin Allah  kaki mama sembuh dari kudis yang tidak diketahui apa nama penyakitnya.  Seronok sesangat sebab tinggal parut jerr tetapi masih meneruskan rawatan menyapunya setiap hari pada kaki mama takut penyakitnya berulang kembali.

Naik muak bila jumpa kawan kawan,  mereka pasti tegor pasal kaki mama,  mana nak suruk.. kat hujung jari kaki jer letaknya kudis tu.  Bermacam macam petua mama terima,  bermacam petua telah dicuba tetapi masih sama dan bertambah gatal lagi ada.

lebih kurang macam ini laa masalah yang timbul pada kaki mama

Sudah bermacam macam jenis ubat,  dari yang mahal sampai yang murah.  Dari yang berbayar sampai yang free.  Dari doktor pakar sampai doktor cikai...sama jerr.  

Dah malas nak jumpa doktor,  semua kata bukan sebab kencing manis tetapi masalah darah dan alahan.  Doktor pun tak boleh buat apa,  dia kata kena pantang makan.  Puas pantang makan,  naik terliur tengok orang makan seafood. Ada yang kata semua makanan berprotein kena pantang habis mama nak makan apa..WHUAAGGG..nangis.

Mama pujuk hati kata semua kifarat,  mungkin Allah nak uji dan nak ampunkan segala dosa dosa.  Sambil sambil tu berdoa juga semoga kulit kaki sembuh dan bersyukur sebab mama masih ada kaki untuk berjalan.

Mama hanya guna losyen Johnson & Johnson jer untuk melegakan kegatalan tetapi masih berkeruping.  At last ada seorang sahabat terkena alergik kat tangan dia dan takut terkena macam mama yang tak sembuh bertahun tahun,  tak salah mama hampir 7 tahun.  Dia mengadu dengan jiran sebelah rumah yang kebetulan seorang jururawat di KPJ Seremban.  Jiran tu kata anak dia pun ada masalah kulit,  puas guna ubat hospital tapi tak elok juga, at last pergi farmasi beli Krim Econazin ni dan tak sampai seminggu dah sembuh...

Cepat cepat dia beri tahu mama,  dan dengan separuh hati mama pergi juga ke farmasi dan cari ubat ni.  Jauh di sudut hati semoga ubat ini jodohnya yang dicari.  Tu la kisahnya,  tak sampai seminggu kudis di kaki mama tinggal parut jerr...









1 comment:

  1. untuk hilang sakit lutut dan sendi, parut, luka, kebas dan lenguh dengan berkesan sapu minyak DABUS Aromaterapi 3-5 kali sehari. sakit anda beransur hilang dalam masa 2-5 hari.

    ReplyDelete