Sunday 15 April 2012

ROMANTISNYA IBUBAPA USTAZ DON DANIYAL

Siapa yang tidak mengenali Ustaz Don Daniyal. Dia seperti ada sesuatu "aura" yang tidak dapat diluahkan.  Kalau dia mengaji...Subhanallah merdunya..terkesima mama.  Ceramah dan perkongsian ilmu yang disebarkannya amat berkesan dan menyentuh hati,  apalagi apabila melihat perilakunya terhadap orang sekeliling,  amat tertib, sopan dan penuh kasih sayang..

gambar ustaz don daniyal segak bergaya
sesekali mengenakan kod..amboi bergayanya..
tak kala mengenakan pakaian seorang Ilmuwan Islam..terpancar keceriaan dan  kasihsayang di wajahnya


 Melihat dari pesona yang dibawanya kita pasti akan mengatakan pasti dia didatangkan dari keluarga yang baik..

( Satu perkongsian yang menarik dari Prof Dr Muhaya )

"Saya berkesempatan utk bertemu dgn ibu kepada seorang ilmuwan agama (ustaz) yang tersohor pada masa kini. Melihatkan kpd kebolehan anaknya dalam menyampaikan dakwah, maka saya bertanya kepada ibunya, apakah rahsia beliau dalam mendidik si anak? Jawab si ibu, sewaktu si anak (ustaz) dilahirkan, beliau telah mengambil keputusan utk berhenti kerja bagi menumpukan sepenuh perhatian beliau utk menyusukan anaknya selama genap 2 tahun. Selain itu, pada setiap malam, apabila mereka suami isteri dikejutkan si anak utk menyusu, suami beliau akan turut sama bangun. Suaminya akan menyediakan susu kepadanya utk minum sambil beliau menyusukan anaknya itu. Suaminya tak benarkan beliau menyusu sambil baring. Sebaliknya, suaminya akan menyediakan belakang badannya utk beliau bersandar menyusukan anak sambil duduk dan memastikan keselesaan semasa menyusu. Bayangkan bagaimana emosi si isteri apabli setiap malam dilayan sebegitu oleh si suami"

♥ SUBHANALLAH...Indahnya alam rumah tangga jika bersandarkan amanah dan kasih sayang kerana Allah. Tak mustahil jika mereka dapat melahirkan generasi yang baik akhlaknya..^_^

♥ Persoalannya, siapakah si anak yang dimaksudkan??? 
Beliau adalah USTAZ DON DANIYAL DON BIYAJID :)

‎~ same2lah kite berMUHASABAH ~

opss...ada satu lagi info...


gambar tunang ustaz don daniyal
dah tunang pun...bakal menjadi hak milik si gadis..InsyaAllah beruntung lah si gadis dapat suami seperti Ustaz Don















No comments:

Post a Comment