Wednesday 18 April 2012

AWAS!! LDII SESAT LAGI MENYESATKAN..

Assalamualaikum wbkt..
logo Lembaga Dakwah Islam Indonesia
mempunyai sekolah dan masjid sendiri untuk mengembangkan ajaran LDII
Baru malam tadi mama tengok rancangan Akidah kat TV9 menyiarkan berita tentang satu agama sesat yang sangat pesat berkembang di negara jiran kita, Indonesia.  Kalau ikut pada namanya LDII atau nama panjangnya Lembaga Dakwah Islam Indonesia.  Macam betul tetapi bila dikirai agenda dan perjuangan,  rupa rupanya menyimpang jauh dari ajaran Rasulullah saw..

Etika pakaian juga tiada perbezaan dengan ajaran Islam..kaum perempuannya lengkap berpakaian menutup aurat,  manakala kaum lelakinya sempurna berkopiah.  Kalau kita ke Indonesia jangan terpedaya dengan mereka ini..banyak betul ajaran sesat kat sana..

Antara fakta fakta yang memesongkan ajaran Lembaga Dakwah Islam Indonesia ialah;
  1. Tiada pelajaran TAUHID dititikberatkan tetapi dimestikan berbait dengan Imam besar LDII secara terus supaya mendapat syafaat masuk syurga
  2. Orang yang luar dari LDII dianggap kafir dan tidak layak mengimamkan solat mereka,  wuduk dan solat tidak sah bila bersentuhan antara jantina..jika terpaksa berjemaah mereka akan ikut tetapi akan mengulangi kembali dirumah
  3. Mengamalkan konsep Bithonah (diamalkan oleh puak syiah),  iaitu menghalalkan berbohong demi kepentingan LDII
  4. Menebus dosa dengan membayar zakat kepada pihak LDII.  Contohnya dosa masturbasi penebusan dosanya Rp.180.000 sedangkan untuk dosa perzinahan Rp.180.000 dikali enam. 
  5. Boleh mencuri harta dari orang yang bukan LDII
Wallahualam

No comments:

Post a Comment