Monday 29 December 2014

TAHNIAH USTAZ AZMAN SHAH

Assalamualaikum wbkt..


Alhamdulillah..menang juga Ustaz Azman yerr..dah agak dari awal sebab tazkirah beliau sangat padat dengan ilmu dan hikmah..apalagi dengan pelbagai soalan yang diacukan kepada beliau pada setiap minggu..tebakan sentiasa dijawab dengan baik oleh beliau.. Tahniah Ustaz Azman.. tetapi peserta yang lain hebat juga..lebih lebih lagi Ustaz Faiz...susunan kata katanya menusuk jiwa..kan kan kan...Ustaz Yusuf sangat dramatik dan mengesankan..Ustaz Lokman..alahaii..macam Johan RajaLawak pulak mama tengok imam muda ini...dakk..mama suka... mama suka..


Walaupun ada yang tak suka cara ustaz Azman yang sangat tegas, tapi beliau tetap lucu dengan caranya sendiri.. Mama suka..dan ramai lagi suka..kalau tidak masakan dapat undi kat sinar sampai 3 kali..kan kan kan..

Janganlaa pedulikan bicaranya yang suka cakap negeri sembilan..diakan suku Biduando (asal peribumi campur ngan orang Minangkabau). Kira keturunan Undang ustaz Azman nih...itulah bahaso eeiir kan ustad...sapo laii nak mogahkan bahaso sendiri kalau tidak diri sendiri..idup bahaso nogori semilan..  apo payah eirr nak paham...sonang yoo...Bahasa Malaysia yoo..orang nogori semilan gomar guno o pada bunyi a atau e dalam perkataan eirr...ubah yolah o tu jadi a atau e.. omputeh boleh faham..bahasa bangsa awak taknak ambil tahu..ape ke he... tapi kalau ustaz guna bahasa jawa..payah nak faham kot..sebab takda bunyi Bahasa Malaysia langsung..heheh..










No comments:

Post a Comment