Tuesday 11 February 2014

TUTUP AURAT KER..? BILA PAKAIANMU PENDEK DAN SENDAT

Assalamualaikum wbkt..


Adoilaa..sakit betul mama nengok pompuan sekarang, tak kira anak dara, mak darapun teringin sama menyendat dan mengetatkan diri dengan pakaian syaitan ni..opss..mama tak jelous okey..masa muda dulupun mama bergetah juga tapi tak teringin nak pakai pakaian gini..ehh..zaman mama muda pun ada pesen gini tau..zaman rock koo..gitu..tapi takda la terikut ikut...masa tu jiwa dah terpengaruh dengan Al Arqam..walau tak join, tapi tiap bulan rajin beli majalah Muslimah keluaran mereka..perghh..best giler majalah itu..membimbing mama menjadi remaja yang sedar diri.. Masa mereka kena istihar sesat..aduhh..sedihnya..yer kerr..tapi kat dalam majalah itu takda pula mereka mengambarkan kesesatan mereka.. Allah swt juga yang tahu segalanya...

Walaupun Al Arqam dikatakan sesat, kaum wanitanya masih menutup aurat dengan sempurna.  Tetapi... kita yang dikatakan mengaku Ahli Sunnah Wal Jamaah... tuduh sana sini sesat...tak segan makai gini yerr...?  


Ikhlaskanlah diri untuk menutup aurat dan bertudung.  Menutup aurat dan bertudung bukan sahaja ketika keluar dari rumah, malah dari pandangan bukan mahram kita.  Jangan hanya keluar rumah kita pakai sesempurna mungkin, bila duduk rumah, tudung tah ke mana walau ada bukan mahram hadir di kalangan kita.. alasan..sebab kita kat rumah..pleasee lahhh... faham lerr konsep tutup aurat yang sebenar..kita bukan orang bodoh..kita orang yang sangat pandai untuk berfikir..jangan letak akal kat kaki sebab Allah swt dah cipta rumah akal kat kepala... 

Tak cerita lagi..aduhh..tudung bukan main mahal..beratus ratus reganya, tapi kemetot jer kain dia..dalam hati bukan nak tutup aurat, tapi nak tayang aku mampu pakai tudung ratus ringgit..adoilaa mainan syaitan ni macam macam..halus sesangat..


Dah pakai tudung, syaitan kata.. pakailaa jubah.. sebab orang kata jubah tu sunnah isteri Rasulullah saw... syaitan hasut lagi.. member pun pergi laa beli..akhirnya beli dan pakai jubah macam kat dalam gambar..... nak ikut tapi takda ilmu.. akhirnya kena tipu.. kita juga yang tanggung dosa.. termasuklaa mak bapak kita, laki kita, adik beradik kita..sesapa jerr yang dekat ngan kita tapi tak tegur kesalahan kita..adehh..


barisan kartun muslimah yang menutup aurat dengan sempurna
  Kan sedap mata memandang...kalau semua perempuan pakai macam gini. 

Semoga Allah swt mengasihani kami kaum wanita..kasihanilah kami Ya Allah..bimbinglah kami..jadikanlah kami muslimah sejati...aaminn..








1 comment: