Saturday 23 August 2014

SALAM TAKZIAH UNTUK SEMUA KELUARGA MANGSA MH17

Assalamualaikum wbkt..

Seluruh negara dapat merasakan kesedihan yang menyelubungi setiap keluarga mangsa tragedi MH17, lebih lebih lagi apabila kembalinya jasad yang kaku dan tidak dapat dilihat atau disentuh... Hanya salam, doa dan hadiah al fatihah yang mampu kita iringkan semoga roh roh yang terpilih ini mendapat keredhaaan Allah swt...

Sebak hati mama bila melihat klip klip gambar yang dikongsikan di halaman maya yang tiada sempadan... diantaranya ialah;


Kelihatan anak kepada Allahyarhamah Mastura Mustafa merintih di samping keranda di mana jenazah ibunya diletakkan.  Besar hajatnya untuk menatap dan mencium pipi ibunya buat kali terakhir, tapi apakan daya..



Siapalah yang tahu bagaimana hibanya hati ibu kepada Allahyarham Ahmad Hakimi apabila menyentuh keranda jenazah anaknya. Demi Allah, ibu ini redha dengan ketentuan yang menimpa mereka sekeluarga. Namun ahli keluarga bersyukur kerana jenazah beliau sempurna.


Gambar dalam bulatan adalah Allahyarhamah Hamfazlin Sham. Beliau di kebumikan di Gombak. Keluarganya mengatakan sebelum kapal terbang tersebut berlepas, salah seorang penumpang telah menaik turun menerusi laman sosial instagram gambar suasana di dalam kapal tersebut dan kelihatan kelibat arwah selama 15 saat.  Gambar video tersebut menjadi tatapan dan kenangan terakhir untuk keluarga.

Selainnya boleh cari sendiri yerr... 


“Biarpun tragedi ini (nahas MH17) luar biasa, Allah SWT sudah menjanjikan sebaik-baik ganjaran kepada seseorang yang meninggal dunia melalui cara luar biasa seperti tenggelam, terbakar dan sebagainya,”... ucapan dari  Dr Hanapi Mohd Noor bapa kepada Allahyarham  Ahmad Hakimi.









































No comments:

Post a Comment