Friday 16 May 2014

PENGALAMAN PERTAMAKU DENGAN NASI ARAB

Assalamualaikum wbkt..

Hehehe..macam orang mengandung sungguh.. Merenggek jerr..En. Hubby terus sempurnakan keinginan mama untuk menikmati Nasi Arab yang sibuk digembar gemburkan oleh rakan taulan..sedap..sedap..sedap..ermmm...jom bang..

Maka berangkatlah kami sepasang merpati sejoli ke restoran yang ada terpampang Nasi Arab.. Kat Seremban nii..tak cukup jari tangan dan kaki untuk mengira..banyak macam cendawan busut tumbuh masa hujan petir..Al Maklumlaa... tengah popular dan menjadi trend lepak kat kedai yang ala ala Arab gitu...

Kami tak pergi jauh.. dekat Senawang jerr... adalaa satu kedai nama dia.. kena beri tahu kerr..tak yah laa kan..sebab..

Sebab dia cam gini,  Masa mama dapat hidangan pertama Nasi Arab di dalam hidup mama tu.. mama macam terkedu..sebab dalam kepala otak..macam kat tv tu haa.. ada periuk tajini bagai..heheh..

Rupanya sekadar nasi beriyani menggunakan beras panjang giler tu.., ayam goreng kukus seketul, manakala En. Hubby makan lauk Kambing yang dimasak kukus kot..kosong dan pucat jer dan dua jenis lauk sampingan seperti sos tomato dan salat timun yang dioleh dengan mayonis dan lada hitam..itupun sikit sangat..sesudu sorang... Tapi rega belas ringgit untuk sepinggan nasi yang hanya secawan jer kadar dia..

Tapi kami nikmatilaa juga sebab nasi dia sedap bangat..cuma lauk dia macam kurang sesuatu..kering jerr anak tekak menelan..  Tapi Alhamdulillah...merasa jugalaa akan Nasi Arab itu.. cuma lepas nih nak cari kedai lain pulak..nak cari yang ada kuah bagai..

Antara koleksi rupa Nasi Arab kat Malaysia nih...






opss..apatu..?



kuss semangat..




No comments:

Post a Comment