Monday 21 May 2012

BAYI LAHIR GENGGAM AL QURAN

Assalamualaikum wbkt..

Subhanallah..bila Allah swt perintah ; kun fa ya kun..

Manusia sejagat mula pelik dan hairan tak terhingga melihat keajaiban yang terjadi di Nigeria pada 7 May 2012, hampir 2 minggu berlalu.  Ada juga yang kurang percaya..tetapi apa nak hairan,  Allah swt boleh cipta apa yang Dia mahu..dan beruntunglah kepada mereka yang mahu berfikir akan kebesaran dan kekuasaan Allah yang satu.




NIGERIA, PEATNEWS – Kikelomo Ilori (32) merasa terkejut ketika melihat bayi yang baru saja keluar dari rahimnya menggenggam Mushaf, sejenis Alquran kecil. Keajaiban yang disaksikan beberapa tetangganya itu membuat Ilori dan ibunya (ibu kepada Ilori) memeluk agama Islam. 

Khabarnya beberapa Ulama dari Nigeria telah datang menziarahi keluarga ini. Salah seorang daripadanya ialah Abdul Rahman Olanrewaju Ahmed, lalu memberikan nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo kepada bayi tersebut. 

Abdul Rahman berpesan kepada masyarakat menerangkan akan bayi itu bukanlah seorang nabi. Kelahirannya memegang Al-Quran adalah kehendak Allah swt, untuk mengirim bayi tersebut ke dunia dengan cara yang menakjubkan....









No comments:

Post a Comment